Det var ett tag sen nu

2011-08-27 Kl: 17:18:47
Allmänt | Kommentera (0)
Denna vecka har varit så himla bra! En av dagarna gick jag och fikade med Matilda och Filippa i Badhusparken. Vi hade en hel del att ta igen efter en lång sommar så det va supermysigt! Det har även blivit en del umgänge på min terass sena nätter med först Lisa, och en annan kväll Emma och Josse. En annan dag bjöd jag hem min käre vän Erica på lunch eftersom hon har fyllt år, vilket va supermysigt det också! Mycket mer än underbara vänner behövs ju faktiskt inte för att man ska känna att veckan var lyckad!

På något vis känns det lite som att sommaren är över nu, även fast jag har några få dagars ledighet kvar. Det som fick avsluta min sommar var en resa med familjen till Kreta. Det finns egentligen ingenting spännande att säga om resan, två veckor i värmen med underbart god mat. Något jag behövde efter en lång vistelse på egen hand. 

Att jag bara har ett år kvar i skolan nu känns egentlige helt sjukt. Att jag från mitt nya hem nästan ser min skola känns också helt sjukt. Men det som faktiskt känns sjukast är att börja planera sin framtid som inte handlar om onödiga läxor och äcklig skolmat. Jag vill så himla mycket efter gymnasiet! Bli bartender i Grekland, bli personlig tränare, rensa fisk i Norge, jobba på en farm i Australien. Eller ska man kanske hoppa på en utbildning till civilekonom i Halmstad direkt? Jag har ett år kvar att fundera på den saken.



Soliga dagar

2011-08-02 Kl: 17:26:45
Allmänt | Kommentera (0)
Matförgiftningen jag blev drabbad av satt i längre än väntat. Det som behövdes för att få den att försvinna var en heldag på akuten med nålar i armen och massa onödig smärta.

Nu har jag bott i mitt nya hem i snart en vecka. Pappa tycker att det känns som att vi är på semester, mamam tycker att det känns väldigt ovant och jag känner mig mer hemma än någon annan stans.
Under veckan har jag hunnit med mycket! Stråket, yran, stan och jag har träffat väldigt mycket folk. Det var det här jag ville när jag åkte hem, träffa alla som jag har saknat så mycket och prata om allt som har hänt under 7 lediga veckor. & det har jag verkligen gjort, på balkongen med ett glas vin i handen/gott fika/lunch på stan/glass vid vattnet/latte på torget och ikväll tar jag och Lisa Edlund vägen förbi Ica och köper sallad innan vi går ner och äter den vid sjön. Det här med sommarlov är verkligen min grej!


   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0