Studenten

Från och med studenten tycker jag att man kan räkna att sommaren har börjat. Det är då som allt i skolan börjar lugna ner sig och vädret förhopningsvis börjar blir en aning bättre även här uppe i Östersund.
Studenten var i onsdags. Det var en fin kväll som jag spenderade ute med mina vänner. Alla var så himla fina och glada. Om ett år är det min tur. Med andra ord är det ett år kvar tills jag ska veta klart vad jag ska göra, kanske inte resten av livet men en bra bit framöver. Eftersom jag i dagsläget är livrädd för att bli fast hemma i "att inte göra något vettingt" cirkeln har jag börjat fundera på allvar redan nu. Precis som för många andra så lockar det mig att åka utomlands för att jobba, kanske städa hotellrum eller jobba i någon bar. Jag kan tänka mig att tjäna kasst ett tag, bara jag överlever. Eller ska man kanske vara kvar i Sverige? Gå en intensivkurs och bli personlig tränare känns väldigt passande. Söka jobb runt om i hela Sverige och flytta till en plats jag kanske inte ens har hört talas om i några år. Eller är det meningen att jag ska mogna direkt och utbilda mig till det jag vill syssla med i framtiden? I så fall känns Uppsala som ett trevligt ställe att flytta till som student. Då är bara frågan vad man ska plugga? Just nu känns det som att jag dras mot antingen ekonom eller jurist. Men vad vet jag? Jag är bara 18 år och troligtvis ganska ovis. Men fundera och drömma får man ju göra hur mycket man vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0